Osiem ofert otrzymała GDDKiA w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Złocieńca. Wszystkie przekraczają budżet inwestora.
Chodzi o inwestycję planowaną w ciągu drogi krajowej nr 20. Obwodnica ma omijać miejscowości Złocieniec oraz Rzęśnicę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na projekt i budowę tej trasy przeznaczyła 132,065 mln zł. To mniej niż oczekują za realizację zadania wykonawcy.
Najtańszą ofertę złożył Porr, który wycenił prace na 141,403 mln zł. pozostałe oferty złożyli: Mirbud – 156,788 mln zł, Budimex – 157,436 mln zł, PTU Intercor – 158,540 mln zł, Roverpol – 158,657 mln zł, Onde – 171,941 mln zł i Mostostal Warszawa – 178,960 mln zł. Najdroższy był Strabag – 236,128 mln zł.
Obwodnica Złocieńca ma mieć 7,8 km długości i będzie drogą klasy GP. Ominie miejscowość od południa.
Inwestycja ma się zaczynać od ronda przed miejscowością Rzęśnica, dalej przejdzie pod linią kolejową nr 210, a 600 m dalej wiaduktem przekroczy drogę powiatową do miejscowości Kosobudy. Dalszy odcinek przebiega przez pola i las. Na przecięciu z ul. Żeromskiego, a także na skrzyżowaniu z ul. Mirosławiecką zaplanowano budowę rond.
Wyświetl większą mapę
Po przejściu przez tereny leśne obwodnica zmieni przebieg na północno-wschodni, zostanie przeprowadzona wiaduktem nad ul. Piaskową oraz linią kolejową nr 410, apo czym mostem przejdzie nad linią kolejową nr 210 i rzeką Wąsawą. Na dalszym odcinku zostanie poprowadzona na zachód od wysypiska śmieci i włączy się do DK-20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul Czwartaków). Na końcu obwodnicy zaplanowano rondo.
Przewidywany czas na realizację to 37 miesięcy.
Realizacja inwestycji umożliwi wyprowadzenie ze Złocieńca ruchu tranzytowego, który obecnie przechodzi przez centrum miejscowości. Droga nr 20 krzyżuje się tu z innymi drogami oraz przejściami dla pieszych, a miejscami (ul. Dworcowa) prowadzi ruch bardzo blisko budynków. Dodatkowo przy przejeździe kolejowym w Złocieńcu znajdują się dwa skrzyżowania drogi krajowej pod bardzo ostrym kątem, co stwarza niebezpieczne sytuacje zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Obwodnica zostanie także skomunikowana z ul. Piaskową, przy której znajdują się obiekty magazynowo-przemysłowe.